Welkom op de Weidelus

Par 3 baan

Onze uitdagend lange Par 3 baan, met afstanden tot wel 166 meter, is de ideale opstap richting onze 18 holes baan. Gewaardeerd door zowel beginnende als gevorderde golfers!

De Heemskerkse Golfclub beschikt over een prachtige en uitdagende ‘Weidelus’ 9 holes Par 3 baan. De baan ligt in een driehoek naast de afslag van hole 1 van de 18 holes baan en wordt geheel omsloten door natuurlijke waterpartijen. De holes zelf zijn sterk geonduleerd en hebben lengtes van 88 meter tot 166 meter (de totale lengte is 1078 meter).

Bunkerpartijen bieden de gelegenheid ook dit onderdeel van het spel flink te oefenen. En de paden zijn zodanig aangelegd dat er ook in de winter met handicarts en trolleys gereden kan worden.

Beginnend en gevorderd

Onze Weidelus biedt de mogelijkheid voor gevorderde spelers om een rondje van 9 holes of 18 holes vanaf verschillende teeboxen relaxed te spelen in 1 à 2 uur.

Maar ook beginnende golfers zonder baanpermissie of handicap 54, zowel clubleden als niet-leden, kunnen hier kennismaken met alle aspecten van het golfspel.

A & B parcours

Om de belasting van onze afslagplaatsen te verdelen en extra variatie aan te brengen in het spel hebben we twee parcours op de Par 3 baan: A & B. Er zijn dus ook twee afslagplaatsen per hole, aangegeven met geel en wit.

Het parcours wisselt per dag. Op even dagen spelen we vanaf geel en op oneven dagen spelen we vanaf wit. Hieronder zie je afstanden en bijbehorende stroke index (moeilijkheidsgraad).

Zin om te komen spelen?

Tarieven en lidmaatschap

Als je op de Par 3 baan wilt spelen dan zijn er twee opties. Je kunt lid worden, waardoor je onbeperkt kunt spelen. Een andere optie is het betalen van een zogenoemd ‘greenfee’ bedrag. Hiervoor hoef je dus geen lid te zijn. Hieronder de opties en kosten:

• Par 3 lidmaatschap: €475,- per jaar
  • Par 3 zomerabonnement april t/m september: €375,-
  • Par 3 10-rondenkaart: €160,-
  • 9 holes greenfee: €20,-
  • Dagkaart: €35,-

Meer weten over de voordelen van het Par 3 lidmaatschap? Klik op de button hieronder.

Direct een

Starttijd reserveren?

Dat kan! Klik op de onderstaande button om direct online een starttijd te boeken via ons reserveringssysteem E-Golf4u. We starten op onze Par 3 baan om de 10 minuten voor een prettige doorloop op de baan.

In stijl naar de club?

Stern Jager Auto

Bij onze sponsor Stern Jager Auto vind je de auto van je dromen. Nieuw of gebruikt. Voor jezelf of voor je bedrijf. Om te kopen, leasen of huren.

Op zoek naar een nieuwe auto? Wellicht is Stern een geschikte dealer voor je.

Hole 1

Lengte: 98 meter