Golf is voor iedereen

Beginnen met golf

Heb je interesse om te beginnen met golf? Een goed initiatief! Hier vind je alles over ons aanbod voor beginnende golfers.

Leuk dat je interesse hebt in golf! Een goede keus, want golf is populair en uitermate ontspannend en geschikt voor jong en oud. En het is tegenwoordig erg laagdrempelig om te beginnen.

Bij de Heemskerkse Golfclub ben je hiervoor op het juiste adres. Onze golfclub en PGA Holland erkende golfschool begeleid je vanaf het eerste moment dat je op onze club komt. Denk bijvoorbeeld aan:

• Kennismaking met het golfspel, bijbehorende etiquette en spelregels (Kennismakingscursus & Golfstart)
  • De mogelijkheid om individueel of in groepsverband golfles in te plannen
  • Kosteloos oefenen op onze driving range of putting-, chipping- en pitching greens
  • De mogelijkheid tot het behalen van een NGF-golfbaanpermissie en het golfregelexamen
  • De mogelijkheid om via ons het golfregelexamen te halen
  • Huur van materialen en advies over materialen

En natuurlijk staan wij je graag te woord wat je vraag ook is. Hieronder vind je een overzicht van een aantal cursussen waarvoor je je direct kunt aanmelden.

Voor de nieuwsgierige golfers

Kennismakingscursus

Deze cursus is ingericht voor spelers die geen ervaring met golf hebben en nog niet zeker weten of ze door willen met onze sport. De Kennismakingscursus duurt 120 minuten en kun je zien als een mini- clinic. De cursus is in groepsverband met maximaal 10 deelnemers.

Je leert de Heemskerkse Golfclub kennen, een aantal basisslagen en je gaat de Par 3 baan in om een aantal holes te spelen. Gezellig, laagdrempelig en een mooie kennismaking met de sport. De investering voor de Kennismakingscursus bedraagt €35,- per persoon.

Via de knop hieronder vind je meer informatie, beschikbare tijden en het inschijfformulier

Op naar een baanpermissie

Golfstart

Een echte stap naar je leven in de golfsport. Tijdens deze cursus van 6 lessen van 75 minuten gaan we de eerste stappen maken in het aanleren van de basis. De grip, bal positie, houding, achterzwaai, het raakmoment, de eindhouding, lang spel, kort spel, de Par 3 baan, de grote baan in…

Alles komt naar voren tijdens deze cursus, die zowel individueel als in groepsverband (max 6 personen) kan worden gevolgd. Bij voldoende spelniveau wordt de cursus afgesloten met het behalen van de officiële baanpermissie. En hiermee kan je op alle banen spelen die een baanpermissie accepteren.

Werken aan je handicap

Golfregelexamen

Ook voor het golfregelexamen ben je bij de Heemskerkse Golfclub aan het juiste adres. Na dit examen kan je echt gaan spelen om je handicap rating te verlagen. Het examen toetst of je voldoende kennis hebt van de etiquette en golfregels. Het spel moet namelijk op dezelfde, eerlijke manier worden gespeeld en kan gevaarlijk zijn als je niet weet hoe je door de baan heen moet bewegen.

Het is daarom belangrijk dat iedereen de basisregels kent. Het golfregelexamen is een schriftelijk examen (multiple choice) dat bestaat uit 30 vragen (10 etiquettevragen, 19 regelvragen en 1 Stablefordvraag) waar je maximaal 60 minuten over mag doen. Het examen belicht verschillende regelsituaties uit de praktijk.

Je bent geslaagd als je 23 vragen van de 30 goed hebt beantwoord. Dit klinkt wellicht moeilijk, maar dit is het in de praktijk niet.

Het golfregelexamen wordt eens per maand of eens per 2 maanden afgenomen door onze eigen Handicap en Regelcommissie.

Uiteraard helpen de pro’s met de voorbereiding op het golfregelexamen. De kosten voor deelname aan het golfregelexamen bedraagt €25,-.

Meer info of aanmelden voor het examen? Stuur een e-mail naar hareco@heemskerksegolfclub.nl.

Graag uw NAW gegevens, telefoonnummer eventueel lidcode en gewenste datum bijvoegen in de email.

Ontmoet onze

Golf Professionals